Trojí úspěch na Prince Cup 2019

...a zajímavý rozhovor s Táňou Terberovou. Dnes ráno odstartovalo v Dubaji 288 jezdců na 119 km dlouhou trať Prince Cupu CEN 119 km a všechny tři české jezdkyně závod úspěšně dokončily. Celkem zdárně prošlo závěrečnou veterinární kontrolou 109 koní, 179 skončilo v sítu eliminací. Jak se ale dozvíte, jezdci byli po celou dobu pod drobnohledem stewardů a rozhodčích.

Táňa Terberová - Lepanto de Guadarranque
Táňa Terberová - Lepanto de Guadarranque

70. Táňa Terberová - LEPANTO DE GUADARRANQUE (rozhovor níže)

105. Lucie Škábová - UMNYAH

106. Michaela Jakešová - HADYAH

Slovenské duo také uspělo:

84.Michaela Supeková - RO VEDETTE

85.Lucia Supeková - F C HUSSEIN (13.na MS v Šamoríně s Lucií Supekovou jun.)

Prince Cup (Dubai Crown Prince Endurance Cup) je vrcholem vytrvalostního festivalu (Dubai Crown Prince Endurance Cup Festival), kterému předchází tři neméně prestižní soutěže - Princ Cup Ladies, CEN Private Stables a Yammamah Cup pro klisny.

Třetí vítězství v rámci festivalu vybojoval Abdulla Ghanim Al Marri na 9letém polském arabovi -FAGOR ( získal totiž prvenství i v CEN 119 km Private stables a CEN 119 km Yamamah Cup).

Na druhém místě  dojel Saed Ahmad Jaber Al Harbi - SAMSARA TE (po Chip Chase Sadaqa (28,87 km/h), na třetím Hassan Salman Hassan Mhm Al Sabri - TUVA DU PESQUIER (28,86 km/h)

Koně v první desítce startovali v barvách UAE a opět se prosadil australských a francouzský chov:

  1. FAGOR - 9letý pol. arab 
  2. SAMSARA TE - australský chov (TE - Toft Endurance, chov čítající kolem 500 koní mezinárodně úspěšných jezdců - Alexandra a Peter Toft, TE najdeme na předních místech mnoha mezinárodních závodů).
  3. TUVA DU PESQUIER - 12 letý pod arab franc. chovu
  4. TIM AMI - 12 letý anglo-arab z Jihoafrické republiky
  5. VISTA DU BARTHAS - 10letý arab (DJIN LOTOIS) francouzský chov
  6. UKHAN DE JALIMA - 11letý arab franc.chovu
  7. EUS ROYAL VIPER - 12letý podíl. arab australského chovu
  8. POGREBOK - 6letý arab rusko-polský původ
  9. SAHESS LOTOIS - 10letý arab francouzského chovu
  10. RAZORBACK MERANO - podílový arab, australský chov
Opět jsem poprosila Táňu Terberovou, aby se podělila o své zážitky a dojmy ze závodu:


Jaký byl průběh závodu? Měli jsme trochu starosti, když se po druhém kole objevilo na on-line výsledcích recovery time 7 minut.

První kolo šlo vcelku podle plánu, až na komplikace s podáváním vody, s čímž jsme s Lepantem bojovali i v Portugalsku. Následující dvě kola dala jezdcům i koním okusit opravdovou poušť, hluboký písek, v některých částech sypký, v jiných po pátečním dešti hutný a tahající za nohy. Kromě toho se začalo výrazně oteplovat a projevilo se to i na častějších eliminacích z důvodu metabolických problémů. Naše průměrná rychlost se oproti plánu trochu snížila kvůli těžkému terénu, horku i běhu osamotě, a pak hlavně kvůli dvěma druhým vstupům do VG. Než vás v Dubaji strojek změří, než vám vet oznámí, že musíte přijít znovu, než celé ty obrovské veteriny oběhnete, ztratíte několik minut úplně zbytečně. Bohužel, unáhlenost trenéra nás takhle o několik minut připravila. Za mě podal Lepanto v těchto kolech mnohem krásnější výsledek, než jak je zapsaný, ale to už tak zkrátka bývá, když se role jezdce a trenéra rozdělí mezi dva lidi a ti se neshodnou. V posledním kole jsme drželi na trase o něco vyšší rychlost, než byla v plánu, zato jsem ale nechala Lepanta, aby si na dvou ze tří waterpointů zastavil, napil se, oddychnul, a až pak jsme vyrazili dál. A jsem ráda, že jsem se tak rozhodla. Lepanto je stále ještě mladé zvíře, šlo o jeho první 120 a věřím, že i tyhle krátké chvilky odpočinku napomohly tomu, abychom cílovou čáru přecválali s vervou, s nadšením a ještě nějakou tou rezervou.

Jaký je Lepanto závodník?

 Jsem na Lepanta pyšná hlavně proto, že ačkoli na něm bylo poznat, že nové neznámé kilometry jsou pro něj náročné, nepřestal bojovat, nevzdal se a udržel na trati úžasnou neklesající rychlost (přestože ve výsledcích se to jeví jinak). Ne každý kůň je takového výkonu schopen. Nejvíc jsme spolu bojovali kvůli už zmíněnému podávání vody. V prvním kole jsme se museli hodně snažit, abychom alespoň nějakou chytili a neskočili přitom nikomu na hřbet. Do druhého kola jsme pak využili taktiku chladičů z obou stran, takže ať Lepanto skákal a utíkal jak chtěl, vždycky se mi podařilo nějakou flašku pobrat. Tím, že chladiči stáli v párech, se nám ale redukoval počet podaných flašek na polovinu, což v rychle stoupajících teplotách hrozilo u těžkopádnějšího Lepanta problémy. A proto hned jak jsem se cítila o něco bezpečněji, zkusili jsme risknout podávání klasicky po jednom a pak to až do cíle šlo krásně. 

Byla jsi svědkem něčeho negativního a jaká byla na závodech atmosféra?

Na trati jsem se se žádným karambolem nesetkala, což mě upřímně těší. Celkově jsem si závody užila, výborně se mi spolupracovalo s portugalským týmem, který si po lednovém vítězství Lepanta velice oblíbil a nejen díky tomu byla atmosféra v karanténách i na závodišti velice příjemná. Zdejší známý nám kromě toho poskytl ku pomoci několik lidí z týmu stáje Al Hadaybit Alsalem, takže o Lepanta bylo na trase i v restu dokonale postaráno, což mi umožnilo si sama pořádně odpočinout. Opravdu musím říct, že až na až na ty dva unáhlené vstupy nám v týmu vše krásně klapalo. S Luckou a Míšou jsem se bohužel potkala jen výjimečně a ve spěchu, ale průběžně jsem jejich postup v závodě sledovala a mám radost, že tentokrát celá česká reprezentace uspěla na výbornou. 

Jak fungovala organizace závodů a pozornost funkcionářů vůči chování jezdců na trati? 

Organizace závodů byla (ostatně jako v Dubaji vždy) skvělá, stewardi, rozhodčí, veterináři i OC příjemní, ochotní a milí. Pro mě novinkou byla gumová klusová dráha. Na trati jsem jako vždy potkávala spousty oficiálů v autech provázející koně a sledujících průběh závodu z největší blízkosti. Paradoxně mi i udělalo radost, že ve třetím kole, kdy jsme s Lepantem potřebovali překonat menší krizi při poznávání pro něj nové vzdálenosti a bylo potřeba jej trochu potlačit, chytil se mě na trase steward v autě a až do cíle kola mě následoval, přičemž se mi ke konci omluvil, že mě nechtěl znervózňovat, ale že když viděl, že musím pobízet, chtěl si ohlídat, že k tom tomu nevyužiji nedovolené prostředky.

Děkuji Táně za rychlou odpověď! 


Na přechozí ročníky Prince Cup se můžete podívat na původním webu I-endurance:

https://i-endurance.webnode.cz/news/dnes-se-zavodi-dubai-crown-princ-endurance-cup-2015/

https://i-endurance.webnode.cz/news/princ-cup-2017-ceska-vyprava-uspesne-dokoncila/

https://i-endurance.webnode.cz/news/tana-terberova-24-v-dubai-crown-prince-ladies-cup-cen-90km/

https://i-endurance.webnode.cz/news/princ-cup-2016-z-pohledu-zahranicnich-jezdcu-bylo-to-fer/

https://i-endurance.webnode.cz/news/a400-km-tani-terberove-na-prince-crown-cup-festival/